Close

Rețeta zilei: Mâncare de linte- sănătoasă și bogată în proteine

Salut, draga mea! În ultima perioadă aud în jurul meu de diete și un stil de viață sănătos, așa că m-am decis să fac și eu puțin mai mult sport și să încerc să mănânc cât mai sănătos.

Mă tentează mult și să devin vegetariană, dar nu știu cum  aș putea renunța la carne. Gând la gând cu bucurie, și înainte de Paște am primit un colet delicios și sănătos de la SanoVita

Bunătăți multe și nu prea am știut cu ce să încep, dar m-am hotărât la o mâncare de post pe care am savurat-o fix în Vinerea Mare. Până acum nu am mai pregătit linte, dar a fost o reală plăcere. Gustul e undeva între mazăre și fasole, un gust dulceag, interesant.

 

Am pregătit o mâncare de linte, simplă și ușor de făcut. Lintea chiar fierbe foarte repede, în 20 de minute e gata mâncarea. Dacă nu știați lintea în trecut era cunoscută ca fiind carnea săracului. Este o sursă importantă de vitamine, cum ar fi vitamina B, vitamina E, A, C, K sau minerale precum fier, zinc, cupru, potasiu, seleniu, magneziu, fosfor, calciu sau sodiu.

Lintea este foarte sățioasă, fără a aduce un aport mare de calorii, o porție de 100 gr conține cam 116 de calorii de aceea e indicată și în curele de slăbit sau pur și simplu dacă doriți un stil de viață sănătos. Lintea este foarte bună pentru persoanele anemice, pentru că are foarte multe vitamine, reglează glicemia, susține tranzitul intestinal și scade colesterolul. Dacă sunteți vegetariană sau țineți post, lintea este o sursă bogată de proteine, O cana de linte gatita asigura o treime din necesarul zilnic de proteine al unei persoane.

Am folosit la mâncare și amestec de legume care este ideal pentru un stil de viață sănătos, fiind din legume uscate, fără niciun adaos de sare sau chimicale.

MÂNCARE DE LINTE

AI NEVOIE DE:

-200 gr linte rosie Sanovita

-ceapa

-morcov

-pasta roșii

amestec de legume Sanovita

Eu am călit ceapa cu morcovul în puțin ulei. Puteți renunța la asta și puteți adăuga ceapa și morcovii la fiert, fără prăjire. Pentru că lintea fierbe destul de repede, legumele ar trebui să le puneți să dea într-un clocot înainte. Lintea își tripleaza cantitatea, se umflă la fel ca orezul de aceea trebuie să adăugați apă pe măsură. Spre sfărșitul preparării se adaugă pastă de roșii după gust. Cu 5 minute înainte să termin mâncarea, am adăugat amestecul de legume de la Sanovita. Amestecul de legume este genial, deoarece este 100% natural din legume uscate: ceapă, morcov, păstârnac, pătrunjel rădăcină, pătrunjel frunze, roşii și țelină. Fără adaos de sare. Fără conservanți. Fără glutamat.

 

Desigur, sunt multe modalități de a găti lintea, de aceea sunt curioasă să aflu și rețetele voastre.

Comentarii

comentarii

1 thought on “Rețeta zilei: Mâncare de linte- sănătoasă și bogată în proteine

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *